Lång häst tag

Har du haft?
 
Egen ponny? Ja, har ju Jamjam just nu.
Foderhäst? Nej...
Medryttarhäst? Nopp.
Sköthäst? Inte det heller.
 
Din häst
 

Namn: Indian Jamboree
Färg: Knabbstrupper, vit med bruna prickar.
Ras: Knabbstruppper ponny.
Bästa bus: Kommer inte på något bästa bus just nu.
Ålder: 15
Bästa minne: Nästan alla minnen med honom, ridlägret, bra träningar och galopp på fält, alla minnen med bästa ponnyn! <3
Sämsta minne: När jag fick reda på att han är blind :(
Högsta du hoppat: 1.10 m.
Har ni tävlat, och isåfall vilken klass? Vi har bara ridit pay and jumper, men då har vi hoppat, 60 och 70 tror jag.
Hur ser hans grimma ut? Baby lila med baby blått ludd.
Hur ser sadeln ut? Brun allround equipe sadel.
Hur ser tränset ut? Brunt med guld detaljer.
Hur stor är hästen? 1.43 i mkh.
 
Favorit
 
Ras: Många olika, är dock inte så bra på raser.
Gångart: Alla, men såklart trav och galopp eftersom det går snabbast, men en svårt fråga.
Färg på häst: Gillar mörk bruna hästar, även vita hästar, tycker även om isabellfärg, alla färger är fina.
Ridskola: Ingen.
Häst/ponny? Just nu ponny.
 
This or that
 
Mocka/fylla höpåsar? Fylla höpåsar.
Stegra/bocka? Helst inget såklart, men när dom bockar är det väl enklast att hålla sig fast, eller?
Galoppera över ett sommarfält eller vinterfält? SOMMARFÄLT!!
Storhäst/ponny? Svarade inte jag på det typ precis, haha!
Hjälm med ventelation eller utan? Med ventelation.
Ridskor/ridstövlar? Ridstövlar.
Väst/hjälm? Båda, men jag rider hellre utan väst och med hjälm än tvärtom!
Sporrar/spö? Kan man använda sporrar på rätt sätt så tar jag det, för då behöver man inte sitta och banka på hästen utan man nuddar till den en gång liksom.
Pessoa/hack? Hackamore utan tvekan!!!
Rida själv/i grupp? I grupp tror jag, eller båda kanske.
Hoppning/dressyr? Hoppning.
 
Hur många har du?
 
Ridbyxor: 2.
Ridhjälmar: 1.
Säkerhetsvästar: 1.
Ridskor: 1.
Ridstövlar: 1.
Ridspön: 1 tror jag.
Sporrar: 1.
Kavajer: 0.
 
Hur många har din häst?
 
Schabrak: Många ;)
Täcken: Sjukt många, haha!
Sadel: 2.
Träns: 2.
Benskydd: 1 par till fram och 1 par till bak.
Grimmor: 2.
Skor: Alltså just nu har han 4.
 
Har du?
 
Tävlat hoppning? Ja.
Tävlat dressyr? Nej.
Tävlar fälttävlan? Nej.
Tävlat galopp? Nej.
Tävlat i någon annan gren? Nej.
Några vita ridbyxor? Nej.
Någon tävlingkavaj? Nej.
Någon tävlingshorta? Nej.
Något vitt schabrak? Det har jag säkert.
Några vita benlindor? Nej.
Någon/några rosetter? Jaa :)
 
Kan du?
 
Knoppa? Ja.
Göra inbakad svansfläta? Nej.
Tränsa? Of course.
Sadla? Jaaa.
Sätta på ett täcke? Japp.
Kratsa hovar? Mmm.
Få en häst att gå i form? Ja, såklart.
Hoppa en bana? Yes.
Duscha en häst? Vem kan inte det om jag får fråga, haha!

Har du?
 
Skrittat? Ja.
Travat? Ja.
Galopperat? Ja.
Fått en häst i form? Ja.
Haft en häst i form? Jaaa.
Haft gymhkana? Nej.
Lekar till häst? Förstår inte riktigt frågan.
Galopperat barbacka över ett sommar fält? Nej, inte barbacka.
Hoppat barbacka? Ja.
Stått på en häst? Tror inte det, eller kanske när jag var liten och inte vägde någonting, men det värsta jag vet är när jag ser typ folk i min ålder som står på hästar, asså nej usch, hatar det bara!!
Ramlat av? Jaa..
Suttit i damsadel? Yes.
Travat i damsadel? Nej, det tror jag inte.
Galopperat i damsadel? Nej.
Suttit bak och fram på en häst? 
Ramlat av? Jaa.
Stegrat med en häst? Ja.
Bockat med en häst? Kanske.
Skenat? Ja.
Ridit i grupp? Jaaapp.
Ridit själv? Jaaa.
Stött på ett vilt djur när du varit ute och ridit? Japp, vildsvins ungar och säkert många ormar osv.
Ridit kadrijl? Nej.
 
Såja, det var alla frågorna. Hoppas ni gillade inlägget så hörs vi på måndag. Kramisar! :)
Jag och Jamis (Jamjam) tar selfie <3
//Agnes :)
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0