Vem är Luffe? Och varför rider jag honom? Svaren finns i inlägget!

Hejhej!
Nu har jag precis kommit in från stallet efter att ha ridit Luffe i skogen. I detta inlägget tänkte jag lite kortfattat berätta varför jag inte rider Jamjam mm. Vet att dom flesta redan vet det eftersom jag skrivit det men ändå.
För någon vecka sedan fick vi reda på att min ponny Jamjam blivit blind i båda ögonen, och såklart då inte kan ridas längre. Bland dom tråkigaste momenten i mitt liv helt klart! :( Så eftersom jag inte har en ny ponny än så rider jag förtillfället mammas Islandhäst Luffe. Men vi fick reda på det med Jamjam typ en dag efter hovslagaren varit hos oss så vi satte ju på skor på Jamjam eftersom vi trodde jag skulle rida honom som vanligt för att vi då inte hade en blekaste aning om att han var blind. Så vi tog på skor på han och tog av på Luffe eftersom vi då inte trodde att han skulle bli riden. Men när dom fick reda på att Jamjam blivit blind kom det faktiskt ganska naturligt att jag smått skulle börja rida Luffe, för även fast vi hade haft Luffe i några år hade jag bara ridit honm en gång innan. Så nu har inte Luffe några skor iallafall eftersom vi inte trodde han skulle bli riden, så vi ska ta hit en hovslagare som ska ta av Jamjams skor och på med skor på Luffe så jag kan börja rida honom i paddocken.
Så det är därför jag inte ridier Luffe i paddocken förtillfället. Men hoppas verkligen ni förstår lite mer nu, och att ni fortfarande tycker om att läsa, det verkar iallafall så eftersom vi haft runt 160 läsare den senaste veckan. Ni är verkligen bäst people! Big love to you <3
Sötis katt (hon heter Månsan bara så ni vet, haha!)
//Agnes :)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0